söndag 6 september 2009


På morgonen går jag runt till djuren för att se så de har mat och vatten. Idag är det klart och soligt, men vått, efter allt regnande, och jag undrar när jag ska kunna klippa gräset, som nu börjar bli väldigt långt, vi har inte kunnat klippa på två veckor för regn. Det blir tungt och besvärligt att ta det här, tänker jag.
En dam som går förbi på vägen stannar och ser på ankorna och hönsen. "Så många, fina djur du har!" säger hon.
Då ser jag tydligt, att det är som jag alltid velat ha det, ända från det jag var liten. Kusin Irene sa en gång att " Ami ser man alltid med en bok, eller ett litet djur i famnen."
Nu ser jag att hästarna är vackra där de går i motljus i hagen, hönsen skrockar och ankorna simmar förnöjt i sin damm. En katt sitter på brunnslocket vid gårdspumpen. Det är bara att njuta av ögonblicket.
Idag är söndag och jag får vara hemma och ha allt detta. Väldigt ofta får jag vara hemma och vara i naturen och med djuren. Det är skönt!

2 kommentarer:

  1. Vad vackra hästarna är! Jättefina bilder och historier om alla djuren och trädgården :) Blir så sugen på att få komma upp en, ett par dagar nu!

    hälsn. Alexandra
    http://faffner.blogg.se är min blogg.

    SvaraRadera
  2. sv: oh ja! mycket kantareller blev det. Även trattisar och taggsvamp. Mer hade det blivit om Lars hade fått som han ville, och gått ännu längre, men Meta ringde hem honom!
    Hoppas vi ses snart!

    SvaraRadera