måndag 7 september 2009



Kvällsrundan är också mysig. Samma ändamål, att se så att alla djur mår bra och har mat o vatten.
De Öländska Dvärgkycklingarna, nu sju veckor, kryper ihop i en hög i sitt hörne. De två duktiga mammorna försöker fortfarande täcka dem med vingarna, men räcker inte till längre. Det är ett fläckigt sammelsurium där under bänken. Snart dags för dem att hitta upp på pinnen.

Jag tror bara där är fyra tuppar på tretton kycklingar. Bra resultat! Och några tuppar kan jag behålla. Börje kan nog acceptera två ungtuppar.

Svarthönsen har fått flytta in i gamla hönshuset, där har de bättre plats, och så kan de Öländska också få större hus och gård. Mina gamla blandrashöns har fått ett nytt gott hem i Ljungskile.

Hästarna tigger äpplen i hagen. Katten Svennis följer mig i spåren för att se om han också kan få något gott.

Ankorna simmar i dammen i skymningen och jag lyckas få några bilder på dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar